Stránky

27. listopadu 2019

Měsíc s MOM


Již v pátek začíná festival mini a tak přináším slíbené recenze tří produktů, které mě z festivalové nabídky zaujaly. O tom, jak jsem tyto značky vybírala, jsem psala minule. Teď už se rovnou pojďme pustit do toho, jaký ten "Měsíc s..." byl. Začnu s šátkem od značky MOM, která je mladší odnoží etablované Omnifery.

Asi by se na začátek slušelo popsat moji cestu k šátkování. První pokus proběhl hned s prvním synem. Měla jsem půjčený šátek od kamarádky a vidinu klidného miminka spícího v šátku. Milan se ale narodil v parném létě, takže než jsem nás neobratně zamotala do šátku, byla jsem schvácená a on řvoucí. S druhým synem, který se narodil také v létě, jsem to už ani nezkoušela. A pak přišla Vilma, na podzim, kdy už pěkně foukalo a nám bylo vlastně ze všeho nejlíp doma, v posteli, pod peřinou. Ale někdy jsme ven prostě musely. A to jsem najednou měla pocit, že ji nechci jen tak odložit do kočárku, ale že ji chci mít nablízku a chránit ji. A tak mě napadlo zkusit znovu šátkovat. 

A jak jsem šátek vybírala? Nebudu vám lhát, hlavně podle vzhledu :) Většina šátků, co znám, má poměrně divoké vzory. Na to já moc nejsem. Zvlášť teď s příchodem zimy upadá můj šatník do šedých a černých tónů a vpodstatě mi stačí džíny a rolák. Šátek jsem proto chtěla co nejjednodušší. A přesně takový jsem našla u MOM - Minimální Omnifery. Tenhle popis z jejich webu dokonale vystihuje moji situaci: "Jsme tu pro ty, kteří touží nemučit se studiem gramáží, příměsí a nekonečným prohlížením složitých ornamentů, figur a vznosných květinových vzorů neuvěřitelných barev. Po několikaletém bádání jsme na to přišli. Stačí Vám jeden dokonalý bavlněný šátek. A my ho máme. Vyřešili jsme za Vás dilema s materiálem, gramáží i vzorem, Vy už si vyberte jen svou oblíbenou barvu. Tu spoustu času, kterou jsme Vám ušetřili, věnujte prosím své rodině."

Já vybrala šedý "Dark Gull Gray". A musím potvrdit, že je vážně dokonalý, jak výrobce na webu slibuje. Od krabice, ve které přišel, až po promyšlený minimalistický vzor, díky kterému má šátek hned 4 podoby. Záleží jen, jakou stranou ho uvážete a můžete jej tak ladit se zbytkem vašeho outfitu nebo volit jen tak, podle nálady. Střídat můžete jemné tečky rozeseté na šedém podkladu, jejich inverzní podobu nebo si jej můžete otočit jednobarevnou šedou či bílou stranou s grafickým lemem MOMOMOM. Krom toho, že tohle střídání vzoru dobře vypadá, je to skvělý pomocník při utahování šátku. Jednoduše se díky tomu zorientujete, jaký cíp zrovna držíte v ruce a co potřebujete ještě dotáhnout. Mě osobně to moc pomohlo.
4 minimalistické vzory na šátku

Jana Kráčmarová, která za značkou MOM stojí, mi poradila, jakou velikost šátku zvolit, a dala několik cenných rad, jak nosit novorozence. Když mi psala, že vázání chce zpočátku trpělivost, ale že během 14 dní si zvyknu, měla naprostou pravdu. Přesně po dvou týdnech jsem si poprvé řekla, že se mi ten úvaz povedl dobře a poměrně i rychle. První dny jsem byla hodně nejistá, bála jsem se, abych Vilmě nějak neublížila, byla tak maličká! Taky jsem většinou šátek málo utáhla, ale postupně se to zlepšovalo. Bylo skvělé pozorovat, jak si na něj zvyká i Vilma. Po několika úvazech na ní bylo vidět, že už ví, co ji čeká, když jsem ji vkládala do tzv. kapsy. Stal se z toho rituál, při kterém se vždycky zklidní a v šátku během chvilky usne. 

Když jsem se po několika dnech konečně odvážila s šátkem vyrazit i ven, byla jsem nadšená! Lehký krok mě povznášel do maminkovských výšin, Vilma spokojeně a hlavně dlouho spala a já se kochala pohledem na její hlavičku. A slušelo nám to. S tímhle šátkem si prostě připadáte elegantní, i když máte na těle uvázené miminko. A to je pro šestinedělku ideální kombinace - vědomí, že jejímu miminku je dobře, a pocit, že jí to sluší, i když je šíleně unavená. Kromě toho, že se mi šátek od MOM osvědčil jako módní doplněk, nám dělá parádu i doma. Když zrovna nenosím, nechávám jej složený nebo jen tak nedbale přehozený na pohovce, kde vypadá jako pléd. Také s ním někdy přikrývám Vilmu, když kojím. Je totiž krásně hebký. Nejvíce změknul po prvním vyprání, ale mám pocit, že i samotným nošením krásně "zvláčněl" a je to zážitek i po haptické stránce :)

Musím říct, že kolem šátků je poměrně velká komunita. Jsou maminky, které se v tom fakt vyznají. Takovou já asi nikdy nebudu. Jsem ráda, že to funguje, ale nebaví mě to zkoumat do hloubky. Na druhou stranu strašně moc oceňuju, jak si tyhle maminky pomáhají, radí a sdílí svoje zkušenosti. Díky tomu jsem se postupně dozvěděla několik vychytávek. Napříkad že kroužek, který k šátkům MOM dostanete zdarma, je ideální používat k zakončení úvazu, pokud nechcete, aby vám na zádech dělal uzel bouli. Ta mi překážela ve chvíli, když jsem šla ven a chtěla jsem si vzít na záda ještě batoh. 

Docela mě ale překvapilo, kolik maminek s nošením v šátku začalo až se třetím dítětem, stejně jako já. Ono je vážně praktické, uvolnit si ruce (a mysl) pro dvě starší děti a to nejmenší nechat v klidu spinkat v šátku. Platí to jak pro pohyb ve městě, když chcete dvě starší vzít za ruce, abyste přešli rušnou křižovatku v centru. A stejně tak pro výlety do přírody, protože vyběhnout jen tak do polí nebo do lesa s kočárkem prostě nemůžete. Jediné, v čem zatím kočárek vítězí, je jeho funkce "nákupního košíku". Takže když jdu na větší nákup nebo třeba do knihovny, dávám mu před šátkem přednost, abych to všechno nemusela nést v ruce. Ale jedna moje nosící kamarádka i tohle dovedla k dokonalosti a pořídila si na nákupy takovou tu tašku na kolečkách :)

Sama jsme moc zvědavá, jak se bude tohle moje nosící období vyvíjet dál. Všichni říkají, že je to návykové, ale Vilma poroste a bude těžší a těžší :) Musím říct, že jsem docela překvapena, jak mě to chytlo a jsem strašně moc ráda, že jsem mohla vyzkoušet právě šátek od MOM. Krom toho, že jejich produkty jsou designové skvosty, se mi líbí, že je to rodinná značka, která vyrábí vše lokálně, v České republice, a každý jejich počin je do detailu promyšlený. Již tento pátek a sobotu se s nimi můžete osobně potkat na festivale mini, prohlédnout a vyzkoušet si jejich šátky. A pokud o šátkování uvažujete, třeba vás můj článek inspiruje. V těhle šátcích se totiž dají nosit miminka, ale klidně i tříleté děti, které na procházce začnou bolet nožičky.

29.-30.11.2019
OD Kotva, Nám. Republiky 8, Praha 1
5. a 6. patro
Vchod bočním vstupem z pasáže Kotva (vpravo)






Žádné komentáře:

Okomentovat