Stránky

28. srpna 2019

Jak si Milan vybral příměstský tábor


Všechno to začalo na květnovém festivale mini, kde jsem vystavovala s Obrázkářem. Oba dva dny tam se mnou trávil i Milan, který si atmosféru festivalu užíval plnými doušky. Tohle je něco pro něj, čím víc lidí, tím líp. Dokonce se mu povedlo propašovat se do placeného dětského koutku k Little Bubbles, aniž bych o tom něco věděla. A tady začíná celý příběh, který vám chci dnes vyprávět. 


Milan byl z Bublinek naprosto nadšený! Když se mi pak po několika týdnech ozvala jejich zakladatelka Terka s nabídkou, jestli by Milan nechtěl vyzkoušet jejich příměstský tábor, ani jsem moc neváhala. Tou dobou jsem už hltala Bublinkový Facebook i Instagram a jejich konceptu jsem propadla stejně jako Milan v dětském koutku na festivale. Spojují angličtinu s jógou, ale hlavně s opravdu pozitivním přístupem k dětem, což je znát z každé jejich aktivity. Terka natáčí i skvělá videa se svojí dcerou, kterými inspiruje, jak můžete už tak maličké děti seznamovat s angličtinou. 

Já sama jsem si díky těm videím uvědomila, jak je krásné vidět někoho tak nadšeného a zapáleného pro věc. A hlavně jsem si díky Terce připomněla své první měsíce a roky na mateřské s prvním dítětem. Vždyť jsem byla taky takhle nadšená a s radostí jsem s ním prožívala každou minutu. Což tedy teď po pěti letech úplně říct nemůžu :-D A tak se snažím s tím taky něco dělat, ale proto tenhle článek nepíšu, zpátky k příměstským táborům...

Kdyby to nebyly Little Bubbles, asi by mě nenapadlo Milana vůbec na nějaký příměstský tábor hlásit. Přecejen jsem pořád ještě “doma” s Františkem, dopředu jsme měli rozplánované téměř celé prázdniny a zbýval nám jediný volný týden v Praze. A ten nakonec asi bude jeden z těch, o kterých bude Milan v září ve školce vyprávět nejvíc. Na pět dní se proměnil v indiána Rainbow Bear a se svým bublinkovým kmenem zažíval dobrodružství ve Stromovce, kam jsme ho každé ráno vodili. Odpoledne jsem pak Milana vyzvedávala v nedaleké školce Sedmikvítek, kam chodívali na obědy a kde měli útočiště před deštěm (který sami přivolali!). 


Už první den mi bylo jasný, že tohle bude dobrý. Asi patnáct dětí, k tomu tři super sympatické slečny. Milan si neomylně “vybral” tu blonďatou, díky které nebylo ráno těžké přesvědčit ani tatínka, aby Milana do Stromovky hodil. A myslím, že tuhle taktiku jsme tam neměli jediní ;) Celý týden se Milan budil dřív než musel, oblékl se rychlostí blesku, snědl celou snídani, bez řečí si vyčistil zuby, z vlastní iniciativy se učesal (!) a obutý čekal u dveří. (Ano, přesně takhle NEprobíhají naše standardní školková rána.) Každý večer se nám pak chlubil, co ten den dělali. K indiánskému jménu Rainbow Bear přišel tak, že děti měly říct, jaká je jejich nejoblíbenější barva a zvíře, a z toho to pak v angličtine složili. (Ano, Milan má rád VŠECHNY barvy :-D.) Během týdne stavěli týpí z klacků, vyráběli si indiánská trika, čelenky a hudební nástroje, cvičili na houpacích prknech od Utukutu, ze kterých si ve školce stavěli opičí dráhu, a plnili různé indiánské úkoly, jež si zaznamenávali do sešítku na památku. 


Nevím jestli jsme měli jen štěstí nebo jestli to tak je díky tomu, jaké lidi Little Bubbles přitahují, ale jsem moc ráda za to, jak skvělé děti (a rodiče) jsem ten týden u nich potkávala. Milan si tam našel opravdové kamarády, se kterými byl na stejné vlně. Každé odpoledne při vyzvedávání v Sedmikvítku vládla hezká atmosféra a nejednou se malí indiáni cestou domů potkali na zmrzlině u Antonínova pekařství. Bylo skvělé sledovat, jak jim ta partička funguje. Jako příjemný bonus jsme dostali fotky z každého dne tábora, které dokumentují, co ten den zažili. Dokonce jeden den děti fotila i profi fotografka a máme tak hezkou vzpomínku.

Tento týden probíhá poslední turnus příměstských táborů na téma Škola čar a kouzel (během celých prázdnin jich bylo celkem 8 a pokáždé na jiné, originální téma). Od nového školního roku pak Little Bubbles pokračují s pravidelnými kurzy, které nedávno vypsali na 8 různých místech v Praze. Kurzy jsou odstupňované podle věku pro děti od 1 do 9 let, ti nejmenší se účastní i s rodiči a všechny spojuje jóga a angličtina. Po skvělé zkušenosti z příměstského tábora bych chtěla do kurzu zapsat Františka, který má velký cit pro jazyky a ráda bych to u něj podporovala. Kdybyste si chtěli Bublinky také nejdříve oťuknout, můžete zajít na otevřenou lekci anebo vyzkoušet jejich smysluplný dětský koutek opět na festivale mini, který bude tentokrát 29.-30.11.

https://www.littlebubbles.cz



1 komentář:

  1. Vypadá to hezky, hledáme teď nějakou inspiraci i pro naše tábory. Je skvělé vidět, že to výborně funguje i ve velkých městech, osobně ale dávám přednost klasickým táborům. Ale samozřejmě za určitých okolností jsou tyto příměstské tábory nejlepší volbou.

    OdpovědětVymazat