Stránky

26. dubna 2018

Lenka Kerlická & festival mini


Už popáté se těším na festival mini a vždy mám radost, když jeho organizátorky objeví něco nového, co na český trh přinese novou jiskru. A věřte mi, že opravdu hodně se to tentokrát bude blýskat u značek 27JEWELRY a V plenkách, pod kterými je podepsaná Lenka Kerlická. Lenky si velice vážím, je to krásná žena, maminka půlročního syna, kreativní a úspěšná zlatnice, designérka s vytříbeným vkusem. Kromě šperků ale na festivalu mini představí naprostou novinku, knihu - deník V plenkách.



Lenko, kdybych vás loni v létě neviděla těhotnou, asi bych vám nevěřila, že máte miminko! Nevypadáte ani trochu unaveně a v prezentaci vaší značky 27JEWELRY na Instagramu se vůbec neobjevila žádná pauza kvůli mateřským povinnostem. Jak to děláte?
Je to tak, práci jsem vlastně vůbec nepřerušila. Syn se narodil v listopadu, takže období před Vánoci bylo náročné, protože jsem měla hodně zakázek. Ale teď už jsme sladili noty a za pomoci mé maminky to jde zvládnout.

Nejen že to jde zvládnout, ale vypadá to, že máte ještě přebytek času a tak vymýšlíte nové projekty. Kniha V plenkách je toho důkazem. 
Tu knihu jsem původně vytvořila sama pro sebe jako deník, knihu vzpomínek na těhotenství a mateřství. Ale pak se začaly ozývat kamarádky, kterým se kniha také líbila, ať už pro sebe nebo jako dárek. A než jsem ji stačila vytisknout, měla jsem stovku zájemců. 

Ta kniha je naprosto výjimečná a mezi podobnými deníky dost vyčnívá. Ať už svojí formou, tak i obsahem. Je minimalistická, čistě bílá, s vkusnou grafikou. Mně osobně se moc líbí, že začíná už prvním trimestrem a budoucí maminka si do ni může zaznamenat všechny své pocity, možná i pochyby. I já jsem si takhle vedla deník už od první myšlenky na to, že bych chtěla mít dítě.
Knihu jsem koncipovala tak, aby vás těšilo si do ní zapisovat a vlepovat fotografie, které jsou věčné a nic je nenahradí. Každá kapitola obsahuje i pár poznámek, které můžete doplnit a je jen na vás, jestli to bude třemi slovy nebo popíšete celou stránku. Je zde veliký prostor pro vaši kreativitu, ale zároveň je kniha takovým vodítkem, aby vaše vzpomínky byly utříděné a vy jste se k nim rádi vraceli.

Na festivalu mini budete prezentovat nejen tuto knihu, ale také svoji klenotnickou tvorbu pod značkou 27JEWELRY...
Přesněji výběr z mé tvorby. Na festival mini jsem si připravila kolekci dětských náušnic a kolekci šperků pro maminky. Náušnice navrhuji tak, aby byly nositelné až do dospělosti. Jsou jemné, drobné, takže jsou vhodné i pro nejmenší holčičky. Ale zároveň nejsou infantilní, klasická srdíčka a berušky u mě nenajdete. Ráda pracuji s kameny, náušnice proto zdobí brilianty, rubíny, tanzanity, měsíční kameny a všechny jsou vyrobeny ze zlata, v bílé, žluté nebo růžové barvě.

A ty šperky pro maminky? Povídejte, to mě zájímá :)
S narozením syna jsem zjistila, že vlastně také toužím po šperku, který by nějak vyjadřoval náš vztah. Řetízek s nápisem MOMMY mi nic neříká, ale vymyslela jsem si náramek, ve kterém je z kamenů vysázené znamení, v jakém se syn narodil, a zároveň jeho otisk prstu.

Někdo si nechá vytetovat jméno dítěte na předloktí, ale tohle je určitě elegantnější varianta :) Stejně tak mi přijde krásné, že si u vás nechávají muži vyrobit prsteny pro své ženy k příležitosti narození dítěte. 
Ano, je to hezké gesto, když muži takto své ženě poděkují. V každém takovém prstenu se skrývá příběh a má velikou osobní hodnotu. V současné době mám už poměrně velkou kolekci šperků, které si mohou zákazníci koupit v eshopu nebo v mém butiku v hotelu Mandarin Oriental v Praze, ale stále vytvářím i šperky na přání, podle zadání klienta. A právě tyto šperky jsou opravdu velmi osobní a často určené k speciálním příležitostem, jako je například narození dítěte.

Sama mám od vás prstýnek, který mi daroval manžel k 30. narozeninám a musím potvrdit, že nechat si u vás vytvořit šperk je zážitek. A nosit ho pak ještě větší :)
To jsem ráda. Chtěla bych, aby mé šperky dělaly radost celý život a nejlépe, aby si je lidé předávali z generace na generaci a těšili se z nich.

Lenko, moc děkuji za váš čas a budu se těšit na viděnou na festivalu mini!

http://27jewelry.com/
https://www.v-plenkach.cz/
http://festivalmini.cz/








Žádné komentáře:

Okomentovat