Stránky

12. března 2017

Galerijní den


Závěr zimy jsme strávili z velké části v čekárně u pediatra a v teple domova. Ke konci už to byla trošku ponorka a mě už zoufale chyběl jiný, než dětský svět. Jakmile jsme se dostali do formy, hned jsem si proto naplánovala tenhle galerijní den. 

Ráno jsme v silné sestavě s Milanem, Františkem i babičkou vyrazili na novou výstavu z projektu Orbis pictus PLAY do Malostranské besedy. Tento interaktivní projekt Petra Nikla má skvělou pověst a proto jsme šli najistotu - tady nás to bude bavit! Podkrovní prostory Malostranské besedy jsou samy o sobě zážitek, dřevěné trámy a vikýře s krásnými výhledy na okolní střechy... A instalace uvnitř nezklamala. U Milana na plné čáře vyhrála fontána od Petra Lorence, ale velký úspěch slavila i harfa se světelnými strunami od Ondřeje Puchty. Na tuhle výstavu prostě musíte!

Magické vikýře PLAY
Malostranská beseda, Malostranské nám. 21
3.3.-30.6.2017


Po téhle hravé výstavě jsem Milánkovi a babičce zamávala a vyrazila s Františkem vstříc další kultuře. Hned kousek od Malostranského náměstí jsem měla domluvenou prohlídku nové výstavy v galerii Pro arte. Do galerie je lépe předem zavolat a prohlídku si zamluvit, na oplátku budete mít jistotu, že se vám budou náležitě věnovat. Galerie se nachází v horní části zahrady Vratislavského paláce, takže přístup s kočárkem je trošku složitější, ale pokud budete následovat šipky, výtah vás doveze až na místo. Současná instalace představuje zdánlivě nesourodá díla Adrieny Šimotové a Václava Boštíka. Třešničkou na dortu pak byla procházka po přilehlé zahradě. Tyhle místa, kdy se z rušného centra najednou dostanete do klidné oázy, mám strašně ráda!

Adriena Šimotová, Václav Boštík
Pro arte, Vratislavský palác, Tržiště 13
9.3.-5.5.2017

 
Další moje kroky směřovaly na výstavu, na kterou jsem se chystala už od prosince a najednou jsem ji málem nestihla. Ale naštěstí se tak nestalo. V Galerii hlavního města Prahy v Městské knihovně vystavoval své dílo malíř Jan Merta. Sem chodím opravdu ráda, nepamatuju výstavu, která by mě zde neoslovila a navíc tu mám vždycky štěstí na milé kustody. Na výstavě Jana Merty mě kromě jeho obrazů moc bavily i fotky mapující život autora. Zvlášť pohledy do ateliérů, kde obrazy vznikají. Inspirativní!

"Galerie" Lukáš Jasanský a Martin Polák uvádějí Jana Mertu
GHMP, Městská knihovna, Mariánské nám. 1
2.11.2016-12.3.2017


Další výstava, na kterou jsem měla spadeno, se nachází v nedalekém Clam-Gallasově paláci. Zde Nadace Hollar pořádá Grafiku roku 2016, v jejímž rámci najdete i expozici Karla Malicha. Výstavu doprovází i několik workshopů, ještě ve středu 15.3. máte šanci zajít na linoryt s Ivo Křenem. Za návštěvu stojí i samotné prostory Clam-Gallasova paláce. Chvílemi máte pocit, že jen někdo na chvíli odstěhovat starožitný nábytek. Na fotce můžete vidět, jak se František nechal v honosných sálech vozit jako pán.

Grafika roku 2016
Clam-Gallasův palác, Husova 20
16.2.-26.3.2017
 

Na závěr našeho galerijního dne jsme si dali rande s manželem na vernisáží Františka Skály ve Valdštejnské jízdárně. Už půlhodiny před začátkem akce se štosovala fronta u vchodu a v šest hodin už v zahradě před jízdárnou byla hlava na hlavě. Poslechli jsme si úvodní slova k vernisáži, včetně umělcova jarního ptačího projevu, ale do expozice jsme se s kočárkem nehrnuli. Stejně by na nás vyšla řada tak za dvě hodiny. Takže na Skálu příště!

František Skála Jízdárna
Valdštejnská jízdárna, Valdštejnská 3
10.3.-3.9.2017
 

Žádné komentáře:

Okomentovat