Stránky

20. dubna 2022

Prahou: Výletník & výtvorník

Povím Vám příběh, ve kterém se vyskytuje nejedna šťastná náhoda a který mi poslední týdny přináší obrovskou radost.

Příběh začíná před dvěma roky, Vilma byla tehdy úplný miminečko v kočárku, kluci školkoví. A já jsem náhodou klikla na nějakou fotku z výstavy, kterou sdílel DOX ve svých stories na instagramu. Autorkou byla grafická designérka Karolína Čaplová, čerstvá absolventka Sutnarky v Plzni. A tak scrolluju jejím instagramem a koukám, že dělá moc hezký věci a ejhle, tady je i něco pro děti! Prahou: Výletník & výtvorník, bakalářská práce ze Sutnarky. Neváhala jsem a hned jsem klikla na ikonku zprávy, abych Karolíně napsala, že se mi ta kniha strašně moc líbí a zda se dá někde koupit (blížily se narozeniny našich kluků, nebyl čas ztrácet čas). Karolína mi bohužel odepsala, že nakladatele pro knihu zatím hledá, tudíž Výletník není v běžné distribuci, a má pouze pár výtisků ze školy. Nakonec se mi ji přece jen povedlo přemluvit, dva výtisky pro kluky mi prodala a dokonce dovezla až domů! Byl začátek července a už v prvním momentě, kdy jsem knížky držela v ruce, mi bylo jasný, že do narozenin je klukům schovávat nezvládnu. Hned druhý den jsme vyrazili na první výpravu na Vítkov. Kluci moje obří nadšení z Výletníku sdíleli se mnou a Milana jsem musela i brzdit, aby nevylušil celou knížku najednou.






Pokračování příběhu, o dva roky později. Milan tráví odpoledne na "brigádě" v holešovickém knihkupectví 2veverky, vysněný zážitek, který dostal za pololetní vysvědčení. Jak je jeho zvykem, běhá po knihkupectví a hlásí, které knížky má doma. Majitelka knihkupectví mu však nechce věřit, že zná i žlutého průvodce Prahou, který ji leží na pracovním stole. Když si jdu Milana vyzvednout, výjimečně uznávám, že si Milan nevymýšlí a Veronice z knihkupectví celý příběh vyprávím. Naoplátku se dozvídám, že Veronika se svým nakladatelstvím Verzone knihu právě chystá do tisku a na jaře ji vydá. Hurá, jásám! Mám upřímnou radost, že se to povedlo, že si tahle skvělá knížka našla svého, stejně skvělého, nakladatele. Náhody neexistujou. 

A tak přijměte mé pozvání a přijďte ve čtvrtek 21.4.2022 od 17 hodin do knihkupectví 2veverky v pražských Holešovicích a pokřtěte s námi knihu Prahou: Výletník & výtvorník (FB událost).

A jestli nemůžete dorazit, tak si Výletníka určitě kupte. Ať už v Praze bydlíte nebo se sem třeba chystáte jen na výlet. Zábava zaručena. Vyzkoušeno na vlastních dětech...










"Tuto knihu doporučuju Jindrovi, Zbyňkovi, Ondrovi, Emě a všem zvědavým dětem, které rády plní úkoly. S Výletníkem poznáte celou Prahu. Úkoly jsou skvěle namíchané tak, že část můžete udělat doma a část splníte jedině tak, že se vydáte na výlet."
Milan David, 7 let


2 komentáře:

  1. Ačkoliv bydlíme v Praze již několik let, tak mě teď tak napadlo, že jsem s dětmi snad nikdy nenavštívila žižkovský památník :-) To budeme muset určitě napravit. Když už totiž vyrážíme někam na výlet, tak je to většinou za hranice Prahy do přírody, kam manžel rád uteče před každodenním stresem velkoměsta. Je fajn vzít si s sebou například stan a spacáky a přespat třeba v kempu :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Musím říct, že ten náš taky fakt rád chodí ven. Hlavně do přírody. A na rovinu říkám, že velký podíl na tom má mobilní hra Pokémon Go, protože má ty příšerky rád a rád je chodil lovit. Ono je to prostě fajn, když to člověk vidí na té mobilní obrazovce, když si je může chytit, nebo pak hrát s lidmi zápasy. Prostě je to fajn. :-)

    OdpovědětVymazat