Stránky

16. září 2018

Dobrý kohout neskáče


O malý otřes na trhu s českou módou pro děti se nedávno postarala značka Dobrý kohout neskáče. Přišla totiž z něčím úplně novým - donesla městským dětem trochu přírody a vůně dětství stráveného na venkově.

Nemůžu jinak než začít dotazem na originální název značky. Dobrý kohout neskáče. Je to z nějaké dětské básničky nebo písničky?
Dobrý kohout neskáče je úsce spojen s mým dětstvím, které jsem prožila na vesnici. I přesto, že už dlouho žiji v Praze, nikdy pro mě město nebude znamenat tolik, co venkov. A konkrétně spojení Dobrý kohout neskáče se váže na vzpomínky na víkendy u babičky, kde jsem se starší sestrou v sobotu ráno roznášela noviny a často volala o pomoc, když jsem seděla na plotě, abych utekla skákajícím kohoutům. 

Já se vždycky bála krocanů, zvlášť když jsem měla červené tričko :) A jak vás napadlo založit značku s oblečením pro děti?
Byl to naprosto přirozený proces, ale nebýt mého muže, tak by Kohout nejspíš ještě teď čekal v šuplíku. Od mala jsem šila. Vyrostla jsem v tom, babička i maminka na nás děti vždy šily, pletly. A když se narodily moje děti, začala jsem šít i já na ně. Ráda se vracím ke střihům, které jsme nosili my a cítili jsme se v nich pohodlně.

I na barevnosti celé první kolekce je znát vaše láska k přírodě a venkovu. Žádné pestré barvy, divoké vzory...
Chci dětem ukázat, jaký to je pocit, hodit doma školní taškou a "jít ven". Chtěla bych, aby děti v našem oblečení běhaly na loukách, hrály si u potoka nebo stavěly bunrky v lese. Kromě triček jsem vše šila já, látky jsem vybírala podle svého vkusu a jsou ze 100% bavlny. Sukýnky mají velké kapsy, aby si do nich luční víly mohly schovat všechny poklady, které venku najdou.

A jak to tedy bylo s vaším mužem? Byl to tedy jeho nápad založit tuto značku? 
No on byl ten, který mě postupně dotlačil k tomu, abych svému šití a navrhování dala nějakou formu. Já bych si asi klidně šila dál jen pro svoje děti a ani teď nemám ambice vytvořit obrovskou značku. Pořád jsem hlavně máma dvou dětí a ony jsou pro mě nejdůležitější. Tím je ovlivněn i koncept značky - kolekce vytvářím v limitovaném počtu. 

Kromě sukýnek, overálků a kraťásků, které sama šijete, máte v nabídce i trička s nápisy, které dokreslují celou myšlenku začky Dobrý kohout neskáče. Já vybrala pro naše kluky Hrdého lufťáka a Lesního špióna a musím řict, že budí pozornost :)
Nápadů na nápisy na trička mám spousty, pro první kolekci jsem vybrala jen malinký zlomek z nich. V budoucnu bych chtěla i trička šít sama, v hlavě mám i střih, který je opět ovlivněn mým dětstvím a tím, v čem jsem se cítila dobře.

A poslední produkt, o kterém jsme se ještě nezmínily, je herbář, který jste vytvořila ve spolupráci s designérem Adamem Jelínkem... 
Není to jen tak ledajaký herbář, je ručně vyrobený z pevných listů a patří k němu celý set - látkový sáček, dvě lepící pásky a košíček, se kterým děti mohou rovnou vyběhnout na louku sbírat kytičky. Právě tímto směrem bych chtěla svoji značku dále rozvíjet. Nejen oblečení, ale i více doplňků pro dobrodružství venku. Ukázat dětem tu krásu a možnosti světa mimo město.

Terezo, děkuju moc za příjemný rozhovor a těším se na další kolekci! A budu mít velkou radost, pokud se Kohout objeví i mezi vystavovateli na předvánočním festivale mini. Protože právě od jeho ředitelky Terezy Bruthansové jsem se této krásné značce dozvěděla. 










Žádné komentáře:

Okomentovat