Stránky

3. března 2016

Hladce obrace

Přestože moje babička je švadlena a maminka na nás děti od malička šila a pletla vše, co se dalo, mě tyhle ruční práce nikdy nebavily. Nějaké pokusy proběhly, ale bez valného úspěchu. O to větší radost jsem měla z toho, když jsem na mateřské objevila vyšívání. Motivací mi byla chuť zpestřit Milánkův šatník a vyšívání se ukázalo jako to pravý ořechový - hodně muziky za málo peněz. Nedávno jsem se pustila do další "maminkovské" kreativní činnosti - do háčkování!
Vyrazila jsem totiž do Café Jedna na akci Hladce obrace, kterou pořádala společnost Elpida. Gró akce byly Ponožky od babičky, což je báječný program pro babičky z celé republiky. A právě ty se sjely do Veletržáku, aby zájemce naučily plést ponožky.


Na to jsem si já ale netroufla a raději jsem se pustila do háčkování s mladými designérkami Hanou Frišonsovou a Terezií Rosálií Kladošovou. Jejich přístup mi naprosto vyhovoval, hmouřily oči nad mým ne úplně precizním stylem a nakonec z toho vylezla parádní čelenka a košík na drobnosti. Růžová čelenka je z merino vlny, kterou pro Terku přede kamarádka na stroji jako z pohádky, a je neuvěřitelně "ňuchňavá", takže jí asi občas budu i nosit :).



Druhý výtvor je z materiálu se zábavným názvem - Český hobby špagát, který má jednu obrovskou výhodu, rychle to přibývá. Takže ideální pro nedočkavce jako jsem já, za 4 hodiny jsem stihla uháčkovat čelenku, košík i sníst oběd. Navíc tyhle špagáty se dají sehnat v krásných barvách, třeba tahle šedivá je v reálu naprosto úžasná. Na "špagátový" háčkování mi Hanka doporučila háček velikosti 10 a návod na tenhle efektní košíček najdete určitě na webu - třeba tady.

A čím si košík naplníte je už jen na vás :)



2 komentáře:

  1. Hanka i Terka jsou skvělé. Škoda, že jsem o tom taky nevěděla, šla bych hned. Ten košík je super asi to budu muset zkusit ☺ Monika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na konci září bude další workshop, tak bude ještě přiležitost :) Sleduj Jemnou motorku a její události na facebooku a příště ti to neunikne ;)

      Vymazat